Používáte webový prohlížeč Internet Explorer 11, který již není podporován. Naše stránky se proto nemusejí správně načítat.
Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

A    B    C    D    E    F    G    H    CH    I    J    K    L    M    N    O    P    Q    R    S    T    U    V    W    X    Y    Z 

EC motor

EC motory se někdy také nazývají bezkartáčové stejnosměrné motory. Jedná se o energeticky úsporné motory. Jejich velkou předností je, že i při malé velikosti dosahují velkých výkonů. Jsou tiché a díky tomu, že v nich nedochází k jiskření, mívají i delší životnost. Jsou řízeny externí elektronikou, prostřednictvím integrované elektroniky mohou být EC motory napojeny přímo k síťovému napájení.

Jaký je princip bezkartáčových motorů? Na místo komutátoru a kartáčů v něm najdete cívky navinuté na nehybné jádro, tedy na statoru. Tyto cívky vytvářejí magnetické pole a díky tomu dochází k otáčení rotoru. Dosahují větší točivý moment, a proto jsou tyto motory výkonnější.

Používají se v počítačích (pevné disky, ventilátory), ale i v nářadí, jako jsou vrtačky, šroubováky, úhlové brusky, pro které se hodí především díky své velikosti, ale i výkonu. Najdeme je dále v pračkách, klimatizacích a v elektromobilech.


Elektromagnet

Elektromagnetem nazýváme cívku z magneticky měkké oceli, která vytváří dočasné magnetické pole. Magnetické pole po vypnutí proudu zaniká. V technice mají elektromagnety velmi široké využití. Dalo by se říci, že v nějaké podobě je najdeme téměř v každém elektrickém přístroji.

Mimo jiné jsou součástí elektromotorů, ale i počítačů, domovních zvonků a dříve jste se s nimi setkali i v telefonních ústřednách. Také se používají pro uchycování předmětů a jejich přenášení pomocí velkých elektromagnetických jeřábů. Přídržné magnety se vyrábějí ale i v menších rozměrech.

Přídržné magnety mají funkci pevného upínání předmětů, jejich součástí mohou být i permanentní magnety. V klidovém stavu tak mohou být magnetické i nemagnetické. K dostání je mnoho druhů a velikostí, záleží, jakou silou by měl magnet disponovat. Elektromagnety se liší i dle napájecího napětí. Existují elektromagnety 12v, ale například i 230v.


Elfektromobilita

Elektrické dopravní prostředky jsou současným ambiciózním plánem, jak zlepšit možnosti individuální i hromadné dopravy s nižším vlivem na životní prostředí. Elektromobilita je pak termín označující soubor technických zařízení sloužících k přesunu osob a zboží. Pohonem jsou elektromotory, jejichž konstrukce je jednodušší, lehčí a účinnost vyšší, než je tomu u spalovacích motorů. Napájení je zajištěno ze zásobárny energie v podobě baterie.

Elektrickou energii je třeba po vybití do baterií znovu ukládat pomocí speciálních nabíječek. Nabíječka pro elektromobil je tak základním nutným příslušenstvím každého takového dopravního prostředku. Řešení otázky, kde nabít elektromobil má několik možností – může jít o veřejnou nabíjecí stanici nebo lze také dobíjet jednoduše přes noc doma či během dne v práci. Domácí nabíječka na elektromobil je už dnes finančně dostupné zařízení, které provoz hybridních a čistě elektrických aut činí praktičtějším.

Současná celoevropská strategie směřující k čistým energiím i v dopravě nahrává tomu, aby v horizontu několika let zaujaly elektrické dopravní prostředky přední příčky v prodejnosti. Pomáhají v tom i dotace na elektromobily, které zvýhodňují jejich nákup oproti autům se spalovacími motory.


Ekvipotenciální svorkovnice

Ekvipotenciální svorkovnice slouží k vyrovnání potenciálů. Využívají se v domovních i průmyslových rozvodech. Používají se i k ochraně před bleskem, proto jsou nedílnou součástí hromosvodů.

Ekvipotenciální svorkovnice jsou na trhu v různých provedeních. Záleží na připojitelných vodičích, k dostání jsou svorky s krytem, bez krytu či s různým typem přichycení. Vybírejte podle fixní či modulární montáže.

Jak ekvipotenciální svorku zapojit? Vodič upevněte do třmenu svorky v ose můstku. Pozor při dotahování šroubu, aby nedošlo k deformaci můstky či třmenu. Pamatujte také na to, že nesmí dojít k mechanickému namáhání spoje v místě ukončení spojení ochranného vodiče.


EPS

EPS je zkratka pro elektrickou požární signalizaci. Jedná se o kombinaci několika zařízení, která dokážou vizuálně nebo akusticky detekovat a ohlásit požár (sirény, světelná signalizace, hlasová komunikace).

Součástí požárního systému může být několik měřičů – například hlásič teploty, jenž signalizuje zvýšenou teplotu v místnosti, nebo detektor, jenž upozorní na větší výskyt kouře ve vzduchu. Jakmile senzory zaregistrují situaci, která by vedla ke vzniku požáru, dají signál centrální jednotce. Ta předá upozornění hasičům nebo jinému zadanému místu. Mezi klasické funkce EPS systému patří i propojení s požárním odvětráváním, únikovými východy nebo poplašným hlasovým systémem v budově.

Elektrická požární signalizace se nejčastěji instaluje v komerčních prostorech (kanceláře, nákupní centra), ale také ve větších obytných budovách, továrnách a nemocnicích.  


EZS

EZS je zkratka pro elektronické zabezpečovací systémy. Jedná se o technologie, které monitorují pohyb a vstup osob do budov a dalších střežených objektů či prostorů. Jakmile dojde k neoprávněnému vstupu, systém spustí poplach (akustický či vizuální) a odešle upozornění na policii nebo jiné určené místo (bezpečnostní agentura, majitel nemovitosti…). Jsou to například kamery, detektory pohybu, alarm do domu nebo čidla, které s ústřednou (centrum zabezpečovacího systému) komunikují pomocí bezdrátového připojení nebo kabelu. Existují také bezpečnostní systémy, které vám umožní sledovat situaci prostřednictvím mobilní aplikace nebo online programu na počítači.

 

Elektronické zabezpečovací systémy vybírejte podle potřebného stupně zabezpečení – stupeň 1 se využívá pro mírné riziko, stupeň 2 pro střední riziko a stupeň 3 pro vysoké riziko. Nejúčinnější ochranu osob a majetku však jednoznačně představuje kombinace elektronického a mechanického zabezpečení (klasické zámky).

A    B    C    D    E    F    G    H    CH    I    J    K    L    M    N    O    P    Q    R    S    T    U    V    W    X    Y    Z 

EC motory se někdy také nazývají bezkartáčové stejnosměrné motory. Jedná se o energeticky úsporné motory. Jejich velkou předností je, že i při malé velikosti dosahují velkých výkonů. Jsou tiché a díky tomu, že v nich nedochází k jiskření, mívají i delší životnost. Jsou řízeny externí elektronikou, prostřednictvím integrované elektroniky mohou být EC motory napojeny přímo k síťovému napájení.

Jaký je princip bezkartáčových motorů? Na místo komutátoru a kartáčů v něm najdete cívky navinuté na nehybné jádro, tedy na statoru. Tyto cívky vytvářejí magnetické pole a díky tomu dochází k otáčení rotoru. Dosahují větší točivý moment, a proto jsou tyto motory výkonnější.

Používají se v počítačích (pevné disky, ventilátory), ale i v nářadí, jako jsou vrtačky, šroubováky, úhlové brusky, pro které se hodí především díky své velikosti, ale i výkonu. Najdeme je dále v pračkách, klimatizacích a v elektromobilech.

Elektromagnetem nazýváme cívku z magneticky měkké oceli, která vytváří dočasné magnetické pole. Magnetické pole po vypnutí proudu zaniká. V technice mají elektromagnety velmi široké využití. Dalo by se říci, že v nějaké podobě je najdeme téměř v každém elektrickém přístroji.

Mimo jiné jsou součástí elektromotorů, ale i počítačů, domovních zvonků a dříve jste se s nimi setkali i v telefonních ústřednách. Také se používají pro uchycování předmětů a jejich přenášení pomocí velkých elektromagnetických jeřábů. Přídržné magnety se vyrábějí ale i v menších rozměrech.

Přídržné magnety mají funkci pevného upínání předmětů, jejich součástí mohou být i permanentní magnety. V klidovém stavu tak mohou být magnetické i nemagnetické. K dostání je mnoho druhů a velikostí, záleží, jakou silou by měl magnet disponovat. Elektromagnety se liší i dle napájecího napětí. Existují elektromagnety 12v, ale například i 230v.

Elektrické dopravní prostředky jsou současným ambiciózním plánem, jak zlepšit možnosti individuální i hromadné dopravy s nižším vlivem na životní prostředí. Elektromobilita je pak termín označující soubor technických zařízení sloužících k přesunu osob a zboží. Pohonem jsou elektromotory, jejichž konstrukce je jednodušší, lehčí a účinnost vyšší, než je tomu u spalovacích motorů. Napájení je zajištěno ze zásobárny energie v podobě baterie.

Elektrickou energii je třeba po vybití do baterií znovu ukládat pomocí speciálních nabíječek. Nabíječka pro elektromobil je tak základním nutným příslušenstvím každého takového dopravního prostředku. Řešení otázky, kde nabít elektromobil má několik možností – může jít o veřejnou nabíjecí stanici nebo lze také dobíjet jednoduše přes noc doma či během dne v práci. Domácí nabíječka na elektromobil je už dnes finančně dostupné zařízení, které provoz hybridních a čistě elektrických aut činí praktičtějším.

Současná celoevropská strategie směřující k čistým energiím i v dopravě nahrává tomu, aby v horizontu několika let zaujaly elektrické dopravní prostředky přední příčky v prodejnosti. Pomáhají v tom i dotace na elektromobily, které zvýhodňují jejich nákup oproti autům se spalovacími motory.

Ekvipotenciální svorkovnice slouží k vyrovnání potenciálů. Využívají se v domovních i průmyslových rozvodech. Používají se i k ochraně před bleskem, proto jsou nedílnou součástí hromosvodů.

Ekvipotenciální svorkovnice jsou na trhu v různých provedeních. Záleží na připojitelných vodičích, k dostání jsou svorky s krytem, bez krytu či s různým typem přichycení. Vybírejte podle fixní či modulární montáže.

Jak ekvipotenciální svorku zapojit? Vodič upevněte do třmenu svorky v ose můstku. Pozor při dotahování šroubu, aby nedošlo k deformaci můstky či třmenu. Pamatujte také na to, že nesmí dojít k mechanickému namáhání spoje v místě ukončení spojení ochranného vodiče.

EPS je zkratka pro elektrickou požární signalizaci. Jedná se o kombinaci několika zařízení, která dokážou vizuálně nebo akusticky detekovat a ohlásit požár (sirény, světelná signalizace, hlasová komunikace).

Součástí požárního systému může být několik měřičů – například hlásič teploty, jenž signalizuje zvýšenou teplotu v místnosti, nebo detektor, jenž upozorní na větší výskyt kouře ve vzduchu. Jakmile senzory zaregistrují situaci, která by vedla ke vzniku požáru, dají signál centrální jednotce. Ta předá upozornění hasičům nebo jinému zadanému místu. Mezi klasické funkce EPS systému patří i propojení s požárním odvětráváním, únikovými východy nebo poplašným hlasovým systémem v budově.

Elektrická požární signalizace se nejčastěji instaluje v komerčních prostorech (kanceláře, nákupní centra), ale také ve větších obytných budovách, továrnách a nemocnicích.  

EZS je zkratka pro elektronické zabezpečovací systémy. Jedná se o technologie, které monitorují pohyb a vstup osob do budov a dalších střežených objektů či prostorů. Jakmile dojde k neoprávněnému vstupu, systém spustí poplach (akustický či vizuální) a odešle upozornění na policii nebo jiné určené místo (bezpečnostní agentura, majitel nemovitosti…). Jsou to například kamery, detektory pohybu, alarm do domu nebo čidla, které s ústřednou (centrum zabezpečovacího systému) komunikují pomocí bezdrátového připojení nebo kabelu. Existují také bezpečnostní systémy, které vám umožní sledovat situaci prostřednictvím mobilní aplikace nebo online programu na počítači.

 

Elektronické zabezpečovací systémy vybírejte podle potřebného stupně zabezpečení – stupeň 1 se využívá pro mírné riziko, stupeň 2 pro střední riziko a stupeň 3 pro vysoké riziko. Nejúčinnější ochranu osob a majetku však jednoznačně představuje kombinace elektronického a mechanického zabezpečení (klasické zámky).